Wymiana koła dwumasowego

Dwumasowe koło zamachowe.

Rozwój motoryzacji, dostosowywanie parametrów układu napędowego do potrzeb rozwijającego się rynku motoryzacyjnego oraz pojawiające się utrudnienia wymusiły opracowanie rozwiązań takich jak na przykład dwumasowe koło zamachowe.

Co daje „dwumas” w samochodzie?

Zadaniem dwumasowego koła zamachowego jest zwiększenie komfortu podczas korzystania z samochodu przez eliminowanie drgań powstałych w wyniku pracy silnika i przekazywania napędu szczególnie przy wzroście momentu obrotowego silnika.

Dwumasowe koło zamachowe redukuje:

  • drgania przy niskich obrotach silnika szczególnie,
  • drgania podczas ruszania samochodem,
  • szarpanie przy zmianie biegów.

Zalety koła dwumasowego w samochodzie: oprócz poprawy komfortu jazdy samochodem zaletą jest także wydłużenie okresu użytkowania skrzyni biegów.

Jak jeździć żeby zminimalizować zużycie dwumasy?

  • płynne ruszanie samochodem, bez szarpania,
  • unikanie gaśnięcia silnika przy ruszaniu (odpowiednia ilość gazu jednocześnie nie zbyt duża żeby nie zostało spalone sprzęgło w samochodzie),
  • powolne puszczanie sprzęgła ze zwróceniem uwagi żeby go nie spalić,
  • płynna zmiana biegów podczas jazdy,
  • w trakcie jazdy należy utrzymywać obroty silnika na poziomie gdzie nie będziemy odczuwać drgań i szarpania.

Jak często wymieniać koło dwumasowe?

Dwumasowe koło zamachowe należy wymienić jeżeli zostanie zużyte. Bezpodstawna wymiana tej części samochodu będzie skutkowała jedynie zwiększeniem kosztów eksploatacji pojazdu.
Ilość kilometrów, które możemy pokonać bez wymiany dwumasy zależy od marki samochodu oraz jakości części, a także od sposobu eksploatacji auta.

Objawy uszkodzenia zamachowego koła dwumasowego.

Typowe objawy świadczące, że zostało uszkodzone koło dwumasowe to:

  • drżenie całego samochodu przy niskich obrotach silnika,
  • dokuczliwe grzechotanie lub klekotanie na biegu neutralnym dochodzące z okolicy skrzyni biegów,
  • trudności z przełączaniem biegów,
  • stukot przy dodawaniu gazu, zwłaszcza przy niskim zakresie obrotów silnika.

Koszt naprawy dwumasy (dwumasowego koła zamachowego).

Przeciętny koszt części niezbędnych do naprawy dwumasy jest uzależniony głównie od marki samochodu i może wahać się między 1000 do kilku tysięcy złotych. Niestety w przypadku uszkodzenia koła dwumasowego dość często okazuje się, że niezbędna jest również wymiana sprzęgła.
Koszt części samochodowych stanowi jedynie część wydatków. Do kosztów naprawy należy doliczyć również koszt pracy mechanika samochodowego.

Polub nas

Facebook
Google+
https://www.moto-mechanika.pl/wymiana-kola-dwumasowego">
Twitter